Activități fizice care ajută la întărirea oaselor

Despre sistemul osos se vorbește destul de puțin și de cele mai multe ori ajungem să luăm măsuri abia când ceva începe să ne doară și când dăm semne de slăbiciune. De altfel, este important de știut că oasele necesită la fel de multă atenție și îngrijire la fel ca pielea, părul sau greutatea corporală.

Un adult are 206 oase în corp, un amănunt pe care îl știm mai mult sau mai puțin. Un astfel de sistem complex are însă nevoie de multă atenție și prin acest lucru se înțelege că trebuie să facem regulat mișcare, să îl stimulăm și mai ales trebuie atenție la alimentație și la consumul de vitamine și minerale. Iată câteva idei care te-ar putea ajuta să îți menții oasele sănătoase:

Dansul

Da, dansul te poate ajuta să ai oase puternice și sănătoase. Nu este doar o formă de a-ți solicita mușchii și de a te menține într-o formă fizică bună, un obicei regulat de a dansa te poate ajuta și la întărirea sistemului osos. Din tot ce vei citi în acest articol probabil ești de acord cu mine, e cea mai plăcută formă prin care te poți îngriji de atâtea aspecte legate de corp. De asemenea, dansul te poate înviora și la nivel emoțional, eliberând în corp o serie de substanțe care ajută la păstrarea unui echilibru chimic adecvat la nivelul creierului. Așadar, pregătește un playlist cu melodii care să te îmbie la dans sau înscrie-te la o școală de dans.

Mersul pe jos

Voi continua să îți povestesc despre oase în același spirit, enumerând activități plăcute pe care le poți face. Mersul pe jos este și el o plăcere. Adeseori preferăm să folosim mijloacele de transport, însă dacă situația și distanțele ți-o permit, încearcă să creezi un ritual din a merge pe jos din când în când către serviciu. Poți alege un traseu pe care să-l faci regulat și ia cu tine un termos cu cafea, căștile, alege-ți câteva podcast-uri captivante sau un playlist cu melodiile tale preferate și pornește la drum. În timp, corpul tău îți va mulțumi pentru asta.

Mersul pe bicicletă

Această activitate capătă din ce în ce mai multă popularitate și multe persoane o consideră o variantă de transport convenabilă. În orașele mari trendul este în creștere și se construiește încet un cadru prietenos pentru cei care preferă bicicleta cum ar fi piste speciale, semnalizare și așa mai departe. În câțiva ani va avea și mai mulți adepți această formă plăcută de transport. Mergi în magazin, alege-ți o bicicletă, personalizeaz-o după pofta inimii și pregătește-te de aventură. Imaginează-ți o amiază de vară după o ploaie scurtă în care mergi să faci o plimbare pe bicicletă, nu îți poți dori nimic mai mult în momentul acela.

Drumețiile

Dacă îți dorești să ai un corp sănătos, activitatea fizică este calea recomandată. În ceea ce privește activitățile mai speciale cum ar fi urcatul pe munte, trebuie să știi că începutul este mai greoi și nu trebuie să te dai bătut dacă inițial ți se pare că nu e pentru tine. Continuă să încerci, vei vedea că la un moment dat îți va fi la îndemână. De asemenea, nu trebuie trecute cu vederea multitudinea de efecte benefice pe care această activitate le va avea asupra ta. În timp va deveni poate activitatea pe care o aștepți cu nerăbdare și în care vei investi cu mult drag.

Alergatul

În primul rând, este indicat să îți cauți o pereche de pantofi sport comozi. De obicei, este destul de ușor să găsești în magazine încălțăminte specială pentru acest tip de activitate. O încălțăminte nepotrivită îți va provoca durere, ceea ce cu toții încercăm să evităm, nu-i așa? Prin urmare, alege haine lejere, pantofi sport comozi și începe cu distanțe mici, pe care să le crești treptat. Începe cu câteva minute și vei vedea că mâine vei putea să alergi puțin mai mult. Gradual vei putea atinge cu lejeritate distanțe substanțiale. Poate vei participa chiar la un maraton. Nici nu îți poți imagina cât de bine te simți în pielea ta atunci când îți depășești propriile recorduri.

Exerciții specifice

Ce mai poți face este să te documentezi sau să apelezi la un specialist. Dacă vrei să fii autodidact, îți poți pregăti o suită de exerciții pe care să le faci dimineața sau seara, cum ar fi: exerciții cu coarde, aerobic, ridicare de greutăți. În acest caz, depinde de ceea ce preferi și îți este la îndemână. Important este că alegi să faci cu adevărat ceva pentru tine și în acest caz contează ca ceea ce faci să ți se potrivească și să te ajute să îți păstrezi motivația la un nivel ridicat. În timp, va deveni o mică plăcere și tot acest timp investit își va arăta efectele negreșit.

Alte retete

Germenii, sănătate în miniatură
Beneficiile vitaminei D
Surse naturale de vitamine esențiale pentru corpul tău