Sustenabilitate digitală - de ce ne este atât de utilă

De cele mai multe ori, sustenabilitatea este asociată cu mediul înconjurător, însă înțelesul cuvântului poate fi aplicat în orice domeniu de activitate, inclusiv în sfera digitală. Sustenabilitatea digitală își propune să dezvolte un proces de digitalizare treptată a economiei și să susțină întreprinderile mici și medii să crească într-un mod organic, verde. Mai mult, transformarea vizează o schimbare în bine a identității și a ecosistemului unui business.

Întreprinderile mici și medii sunt cele care susțin mare parte din economia Uniunii Europene, însă, din păcate, par să rămână în urmă atunci când vine vorba de digitalizare și măsuri sustenabile. Prin urmare, transformarea are în vedere utilizarea resurselor într-un mod cât mai conștient, crearea de produse sustenabile și trecerea business-urilor de la o funcționare non-digitală la dobândirea de expertiză în utilizarea tehnologiilor noi.

Folosirea treptată a uneltelor digitale

Cea de-a patra revoluție industrială (era digitală) are capacitatea de a pune punct poluării și exploatării resurselor într-un mod agresiv. De exemplu, birocrația reprezintă un inamic major al sustenabilității, pentru că actele fizice sau documentele printate pe hârtie contribuie la creșterea amprentei de carbon și la defrișarea pădurilor. Un substitut al actelor în format fizic este sistemul de centralizare și de arhivare a documentelor în format digital. În acest mod, logistica și operațiunile birocratice sunt înlocuite cu platforme special realizate pentru înregistrarea datelor, iar amprenta de carbon devine din ce în ce mai mică.

Crearea de produse sustenabile

Când vine vorba despre procesul de creare a produselor sustenabile, majoritatea se gândește la cât de reciclabile sunt produsele, însă acest proces este mai mult de atât. Atunci când un nou produs este conceput, trebuie avut în vedere ca efectul de seră să fie cât mai scăzut sau consumul de apă și de electricitate să fie cât mai reduse. Un alt lucru important este materialul din care este realizat produsul. Este ideal să se folosească materiale reciclabile, care au un impact cât mai mic asupra mediului.

Digitalizarea brand-urilor

Întreprinderile mici și medii sunt, de regulă, cele care au nevoie cel mai mult de trecerea în lumea digitală și uneori tind să rămână în urmă. Un prim pas ar fi ca business-urile să primească ajutor de la companii de software specializate care oferă soluții pentru ca trecerea de la analog la digital să fie cât mai ușoară. În acest timp, angajații își formează abilități și talente noi, iar schimbările se produc treptat, dar sigur.

Sustenabilitatea ajunge să fie un termen global pentru grija atât față de mediul înconjurător, cât și față de oameni și de aspirațiile acestora. Prin practicile sustenabile, oamenii au de învățat și de câștigat, business-urile cresc, iar mediul nu are de suferit.

Alte articole

Cum să îți petreci timpul liber cât mai verde
Termoizolarea casei – pasul benefic pentru tine și mediu
Ce să faci cu resturile de legume: alte delicatese!