Germenii, sănătate în miniatură

Când ne gândim la cele mai bogate surse de proteine sau fibre, suntem tentați să credem că fructele și legumele sunt răspunsul. Ele au fost mereu aliații de bază pentru un sistem imunitar puternic și echilibrat. Însă, există o sursă mai puțin cunoscută prin care putem crește aportul de substanțe nutritive – germenii.

Germenii sunt semințe încolțite cu ajutorul apei, ce conțin de 20 de ori mai multe proteine și fibre decât legumele și fructele obișnuite. Prin procesul de germinare, semințele încolțite de legume sau cereale ajută la accelerarea digestiei, arderea grăsimilor și asimilarea mai ușoară a substanțelor nutritive în corp. Beneficiile lor sunt multiple și diverse, iar aici găsești doar câteva dintre ele:

  1. Sunt o sursă bogată de proteine pentru persoanele care adoptă o dietă vegană sau vegetariană. Prin procesul de germinare, proteinele își îmbunătățesc valoarea nutritivă.
  2. Ia în calcul o dietă pe bază de germeni, atunci când îți propui să slăbești. Fibrele sunt esențiale în eliminarea grăsimilor și a toxinelor din corp, iar germenii au un conținut mult mai ridicat de fibre față de planta matură.
  3. Includerea germenilor în dieta zilnică poate avea beneficii pentru sănătatea inimii și poate reduce nivelul colesterolului din sânge.
  4. Germenii pot fi consumați ca atare, pot fi adăugați în smoothie-uri sau pot fi incluși în preparatele tale preferate. Sandviciurile, salatele sau mâncărurile pe bază de orez se combină perfect cu semințele încolțite.
  5. Sunt recomandați în diversificarea meselor bebelușilor. Odată ce încep trecerea de la lapte matern la mese mai consistente, bebelușii au nevoie de fibre și proteine pentru întărirea sistemului imunitar. Germenii pasați și amestecați în creme cresc aportul de substanțe nutritive.

Alte retete

Beneficiile vitaminei D
Activități fizice care ajută la întărirea oaselor
Surse naturale de vitamine esențiale pentru corpul tău