Cufărul bunicii

Articole, rețete, sfaturi și ghiduri.

Cufarul bunicii Înapoi la toate sfaturile

5 metode de stimulare a creșterii părului

Îți dorești un păr lung și puternic, însă factorii externi îți stau în cale? Iată câteva sfaturi care te vor ajuta să îți îngrijești cu ușurință părul pentru a crește sănătos.

Măști hrănitoare cu uleiuri

Folosește ulei de cocos, de ricin sau de argan. Acestea sunt bogate în acizi grași și nutrienți benefici care hrănesc părul. Ghimbirul este și el recomandat deoarece stimulează circulația sângelui la nivelul scalpului. O circulație bună activează foliculii de păr, ceea ce duce la creșterea părului. De asemenea, ghimbirul are proprietăți antiinflamatoare și este bogat în acizi grași care previn căderea părului.

Poți să aplici un singur ulei din cele enumerate sau poți să le amesteci pentru a obține rezultate mai bune, astfel:

  1. Încălzește ușor uleiul dorit (de cocos, de ricin sau de argan), apoi aplică-l la rădăcina părului, pe scalp și masează bine. Masajul scalpului stimulează și el creșterea firului de păr, iar uleiurile îl hidratează și îl hrănesc. Asigură-te că acoperi tot scalpul cu ulei. După aplicare și masare, prinde părul într-un coc și lasă uleiul să acționeze cel puțin 30 de minute. Șamponează bine și clătește cu apă din abundență.
  2. O altă mască hrănitoare pentru părul tău conține 100 ml ulei de ricin, 100 ml ulei de cocos și 10 picături de ulei esențial de rozmarin. Depozitează amestecul într-un recipient închis și folosește-l de 2-3 ori pe săptămână. După aplicare ține uleiul 30 de minute sau mai mult, apoi șamponează și clătește.
  3. Pentru o mască hrănitoare cu ghimbir ai nevoie de 3-4 bucăți de ghimbir proaspăt și 200 ml ulei de jojoba. Curăță ghimbirul și rade-l fin, apoi stoarce sucul pe care trebuie să îl amesteci cu uleiul de jojoba. Folosește amestecul pentru a masa scalpul cu el, lasă-l să-și facă efectul cel puțin 30 de minute sau chiar toată noaptea, apoi șamponează așa cum faci în mod normal și clătește. Nu este neapărat nevoie să amesteci sucul de ghimbir cu ulei de jojoba, poți folosi apă în loc sau chiar doar sucul propriu-zis.

Hidratează-ți părul

Hidratarea este un pas important care stimulează creșterea părului. Folosește un balsam potrivit părului tău după fiecare șamponare. Astfel părul tău va primi nutrienții de care are nevoie.

Adoptă o alimentație echilibrată

Menține nivelul optim de hidratare și adoptă o alimentație echilibrată, bogată în vitamine, proteine, aminoacizi, acizi grași și minerale. Astfel părul tău va avea de unde să își extragă nutrienții pentru a fi puternic și sănătos.
Seleniul este un nutrient esențial care menține culoarea naturală a părului, iar acesta nu se mai decolorează atât de ușor. Găsești seleniu în stridii, crustacee, legume. Vitamina B7 o găsești în albușul de ou, în nuci și în linte. Acizii grași, importanți și ei în susținerea unei creșteri sănătoase a părului, îi poți obține din avocado, somon, migdale, alune de pădure.

Sfaturi similare: