Cufărul bunicii

Articole, rețete, sfaturi și ghiduri.

Cufarul bunicii Înapoi la toate articolele

Cum să îți crești imunitatea în sezonul rece

În sezonul rece, organismul este mai solicitat și are nevoie de mai mulți nutrienți. Când nu primește resursele necesare, imunitatea începe să scadă, iar corpul devine vulnerabil în fața afecțiunilor.
1Consumă alimente care întăresc sistemul imunitar
Alimentele bogate în antioxidanți, vitamine și substanțe nutritive sprijină dezvoltarea unui sistem imunitar puternic. Merele - dacă nu ai pus încă deoparte mere pentru iarnă, acum este momentul să o faci, mai ales că în acestă perioadă găsești mereu dulci de toamnă. Merele conțin vitaminele C, E, A, B1, B2, iar coaja este cea mai bogată în nutrienți. Conțin, de asemenea, și fibre care contribuie la o digestie ușoară. Partea bună este că poți mânca un măr oricând ca gustare, dar îl poți integra și în deserturi delicioase precum prăjitura cu morcovi și nuci, mere caramelizate, prăjitură cu mere sau chiar în feluri principale pentru un plus de aromă, cum este curcanul la cuptor cu mere. Ciupercile - sunt un aliment de bază în sezonul rece. Sunt hrănitoare, bogate în vitaminele C, B2, B3, B5, conțin proteine vegetale, fibre, minerale, dar și fier. Sunt un sprijin de nădejde pentru imunitate, protejând organismul. Nu doar proprietățile nutritive ale ciupercilor îl fac un aliment ideal de inclus în alimentație, dar și gustul aromat. Inspiră-te din rețetele bunici și gătește bunătăți imunizante: ciuperci umplute la cuptor, tartă cu dovlecei și ciuperci, ostropel de pui cu smântână și ciuperci. Sfecla roșie - este un puternic antioxidant datorită conținutului ridicat de vitamina C și mangan. Este unul dintre alimentele puternic imunizante și îl poți savura într-un borș tomnatic de sfeclă roșie. Îmbină alimentația echilibrată cu exercițiile fizice și vei trece prin iarnă plin de energie, fără să te atingă răceala.
2Nutrienți necesari imunității organismului

Acizii grași Omega-3

Acizii grași Omega-3 se găsesc în cantitate mai mare în uleiul de pește. Aceștia întăresc sistemul imunitar și sunt un adevărat aliat în lupta împotriva infecțiilor respiratorii. Bunica noastră știe cât este de important acest acid gras în alimentație, de aceea îți recomandă să gătești cu Untdelemn de la Bunica bogat în Omega 3 Surse de Omega-3: macrou, păstrăv, sardine, somon, semințe de in, nuci.

Vitamina C

Vitamina C este un puternic antioxidant și susține funcționarea normală a sistemului imunitar. Aceasta acționează eficient asupra anticorpilor, dar și asupra altor substanțe care asigură starea de bine a organismului. Surse de vitamina C: citrice, legume cu frunze verzi, căpșuni, broccoli, ardei iuți, măceșe, cătină, cartofi, napi, roșii.

Vitamina D

Vitamina D ajută la întărirea zidului protector al organismului împotriva virusurilor și bacteriilor. Totodată, vitamina D face posibilă absorbția calciului în sânge. Cum zilele sunt mai scurte pe timp de iarnă, iar temperatura scăzută ne ține în casă, nivelul acestei vitamine scade în corp din cauza expunerii reduse la soare. De aceea este nevoie să iei acestă vitamină din alimentație. Surse de vitamina D: pește, gălbenuș de ou, lapte.
3Mai multe sfaturi pentru creșterea imunității
  • dormi suficient: oboseala slăbește organismul și scade imunitatea;
  • include în alimentatția ta multe fructe și legume;
  • fă mișcare măcar 30 de minute pe zi;
  • redu stresul. Acesta afectează starea de bine a organismului. Exercițiile fizice ajută la eliminarea stresului.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Articole similare: